19 december 2009

19. december

Idag har jag pysslat med bästa vännen. Det blev tvålar, har aldrig förr gjort, men det var ju super lätt och fina blev de. Dessutom dekorerade vi klementiner med olika kryddor.
Det blev ett stort lass och nu doftar hela hemmet jul, nejlikor och mandarin.. I Like!


* * * * * * *

Vet ni vad? Jag blev såå glad idag när jag gick in och kollade bloggen Mitt smultronställe. Jag hade nämligen vunnit i hennes utlottning. Vinsten var vita träbokstäver "GOD JUL".
Tänk att jag hade en sån grym tur.
Bild får ni se när de anländer.

Nu blir det varm bastu och ett glas likör.
Kram på er,
Lotta

4 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten!

    Kul att göra tvål själv. Jag har ju sett att man kan köpa grejer i pysselaffärerna men aldrig provat själv..

    Kram

    SvaraRadera
  2. var roligt att du vann!
    låter mysgit med egentillverkade tvålar. vad använde ni för recept?

    SvaraRadera
  3. Hej! Hittade hit av en slump och jag gillar vad jag ser; dels en finlandssvensk blogg och dels innehållet. Nu skall jag kika omkring mig litet till! Ha en skön fjärde adventssöndag!

    SvaraRadera
  4. Hei,
    kiitos parhaasta askartelu seurasta, mitä voin saada. Meillä tuoksuu ihanasti mausteiselta glögiltä.

    Onnea voittajalle! Kirjaimet sopivat täydellisesti joulukotiisi.

    Nähdään!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!