7 december 2009


7. december

Hej på er alla!
Har firat självständighetsdag i går och dagen före
det lilla jul /självständighet hemma hos oss tillsammans med
goda vänner, champange, glögg och mumsigt att äta.


* * * * *



Julen närmar sej med stormsteg och det finns ännu massa som borde hinna göras.
Fick en sak gjord på lördagen, det var städning av bastun.
Skönt. Nu är det en STOR sak kvar dvs. byte till rena sängkläder.
Tycker om att byta sängkläder just till jul. Kom just på att det skulle vara fint att ha sk julpåslakan som man kunde byta till då julen närmar sej.
De kunde vara rutiga, röda eller vita med juliga motiv på.
Mysigt skulle det va,eller hur?
Lagade en mossboll tidigare på vintern.
Måste medge att den ändrat form och färg allt efter att
den torkat.
Älskar att dekorera hemmt med både mossa och lava
under jultiden. Man bordeju passa på och gå
i skogen och hamstra lite nu när det inte finns nån snö som
täcker in allt det fina i skogen.
* * * * *
Nu skall jag fortsätta jobba ett tag.
Sitter på jobbet och dricker kaffe och äter Toscakaka och peppisar.
Kram


1 kommentar:

  1. Hej Vännen:)

    Min mamma o pappa bor i Tornio och dom firar oxå självständighetsdagen bla ser dom nå bal på slottet på tv.

    Jag gillar oxå mossa, det är så otroligt fint att dekorera med.

    Kul att du vill vara m i min tävling.

    -Du nu känner jag mig nästan lite dum att fråga, men handukarna som jag vann har jag inte fått. Förstår om du inte hunnit skicka dom, tänkte bara ifall dom kommir bort på posten l något

    ha d gott
    Kram Sari

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!