30 december 2009

Årets sista julbilder

God morgon på er alla!

Här kommer alltså årets absolut sista juliga bilder.

Som jag redan igår skrev, märker jag att jag så smått längtar till våren.

Man hinner pyssla och njuta av det underbara jultiden redan långt före jul

och det innebär att man ju, när allt är över , ganska snabbt vill få ut det röda...

Här kommer några bilder på mycket uppskattade julklappar.

Den fina lilla zinkljusstaken fick jag av bästa vännen och den

underbara stora julstjärnan gav min mamma när de kom på juldagsmiddag hem till oss.


Har fyndat på Huuto.net mycket vackra Miljögårdens glas. Det gjorde jag
redan för nåt år sedan. Har alltid använt dem som vattenglas men nu dukade jag med dem. Satte röda teljus i dem och den var mycket vackert. Glasen är så underbart tunna att man knappt vågar dricka ur dem (ännu mindre diska dem ;))
Hade önskat av min mamma, som tycker om att
sitta och sy, kökshanddukar med mina initialer inbroderade.Se så underbara dom blev. Blått som jag älskar och blått som ju är
färgen i vårat kök. Fyra stycken blev det. Knappt jag vågar använda dem....

Kära grannen som ju alltod överraskar mej med de mest underbara saker.
Före jul kom hon med en fin sa. En dörrknackarnyckel..ni vet.
Har nycklar sen tidigare på väggen så den passar perfekt där.
Det var en liten grej med dem.. Vi har deras extranyckel hos oss och hennes två
pojkar har ideligen slarvat bort sina nycklar, så de fått komma och
ringa på för att få sin extranyckel.
På denna nyckeljulklapp hängde det ett kort där det stod:
" Till Sankta Lotta - de nyckellösa barnens beskyddare".

Fint va?

Sen då! Vad kunde jag tänkas få i julklapp av min kära gubbe?
Jo, två saker från Pentik. En alldeled underbart söt glasskål som var fylld med godis
och en söt röd lyckta med ett graverat hjärta på. Tycker mycket om dem.
Så ja, det var det!


Lite sorgligare saker.
Fick igår höra attt Max klasskompis pappa tragiskt hade dött i en trafikolycka på juldagen.
Usch så hemskt när nån man känner ganska bra mitt i allt inte finns. Han dotter och Max har
gått på samma klass sedan ettan. Känns helt ofattbart...Mina tankar är hos hans familj som sakert inte just nu har det så lätt.


Ta vara på er !


Kram,








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!