29 december 2009

Och snön den faller ner....

Hejsan!

Har tagit det lite lungt eftersom jag inte mått så bra under helgen.
Tanden mår finfint , svullnaden är sgs försvunnen.
Har haft spänningar i huvudet samt extra slag i hjärtat.
Det har gjort mej lite fundersam. Var säkert "sjukare" än jag trodde, jag, med min tand.
Har först i natt sovit någonlunda... så jag försöker ta det extra stillsamt .
Har varit på jobb och likaså mannen i huset. Det tre gullepluttarna har däremot levt loppan
hemma på tremanhand.
Igår när jag kom hem hade de inte ens ätit under dagen... det tycks vara datorn som gäller ... stön!

Jag däremot har stora planer... berättar inte ännu vad de handlar om men dessa bilder har med saken att göra. Bilderna kommer från inredningaffären Serafiini (klicka för att komma dit) .


En sådan fin fågelbur skulle jag gärna vilja ha. Likaså en stor,jättestor, vit lykta...
Fast i denna bur kunde man ju ha ett ljus...


Julen har varit och farit och man börjar så smått längta efter vår och sommar.
Semestern är förberedd - i år blir det två underbara veckor på älskade Åland!
Vi längtar redan dit. I år är det faktiskt första året på minst 10 år som jag har FULL semester. Nice! Nu skall jag stick iväg för att plocka upp gullisarna som promenerat till momi på lunch . Jag skall dricka en kopp kaffe där. Sköt om er.

3 kommentarer:

  1. Hej! Hoppas du blir bättre till nyår! Kikar in för att önska dig en god början på det nya året!
    Kram Sabina

    SvaraRadera
  2. Ja du, tänderna ska man inte leka med. De har samförstånd med hjärtat.

    Ärligt talat så var det nära att jag dog 2001 p.g.a en tand. Jag fick tvärhög feber och hjärtat höll på att stanna, så det blev minsann akut alltihop. Hela tandläkarkåren stod och följde allt, såg det ut som.

    Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Hoppas du kryar på dig fort och är på benen till nyår. Bilderna gör mig nyfiken...kanske det har och göra med kundbetjäning/café/restaurang... Den som väntar får se. Gott nytt år!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!