4 december 2009

4.december

Här hemma hos oss har det dykt
upp lite juligt och rött här och där.
Det känns så mysigt med det röda...
Fortfarande blir det en massa vitt men skall försöka
piffa upp med mera rött än vanligt.
Har även blivit förtjust i mörkgrönt , nu såhär till julen.
Stora tomten har fått flytta in från förrådet.
Han sitter i trappan och vaktar på oss.
Den lilla ljushållaren hämtade min bästa granne
åt mej igår när hon kom på Party Lite.
Underbar. Hon vet vad jag gillar... Tänk att man
för hade sådana ljushållaren i julgranen.
Så som nutidens barn "beter" sej så skulle det säkert vara
brand i varje hus under julhelgen *fniss*.


Den röda God Jul dynan gjorde jag förra året.
Den är sydd av en av Brukas kökshanddukar.
Nu skall jag gå och plocka upp Emil från skolan
och efter det far vi på fredagskaffe till momi.


Kram till er vänner



1 kommentar:

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!