15 oktober 2010

Första snön

Idag är det fredag och under natten har det blåst alldeles förfärligt. Man har hört träden vina , takplåtarna har fört konstiga ljud och lite regn har det kommit.



Hösten har kommit . Under eftermiddagen började det bli kallare och nu för en stund sedan dalade de första snöflingorna ner. Vilket jubel det blev här hemma. Fast lika snabbt försvann de ju sedan ;( Mendan de två äldre sitter vid dumburkarna skall lillebror och jag fixa till ett litet legobord åt honom. Han älskar att bygga med legona men de är ju liksom lite i vägen alltid. Så nu blir det lite inredning i pojkarnas rum -- ja, jag vet, i-g-e-n.
But I love it!



Pelargonen som fick komma in , trivs fint i köksfönstret.
Tänk vad det gröna piggar upp. Ser så fräscht ut, inte sant?

Hör ni, ha en fin helg ni alla.
Kram på er,
Lotta

4 kommentarer:

  1. Visst är det kallt nu! Men jag hoppas nog att den där snön väntar till november iallafall..
    Trevligt veckoslut!
    Och försenade gratulationer till dottern!
    Kram, Lotta

    SvaraRadera
  2. p.s. finns något till dig hos mig!

    SvaraRadera
  3. din pelargon ser faktiskt välmående ut. jag har slängt alla mina. de gillade nog inte min sparsmakade omvårdnad i höst ;)

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!