2 oktober 2010

Fredag - inredningsparty at my place

Fredagen kom äntligen igen. Har jobbat som en slav hela veckan. Både dagar och kvällar... kul men mycket stressigt och tröttsamt. Har sovit dåligt och en morgon vaknade jag av att hela världen snurrade runt !Usch, vilken obehaglig känsla. Det var en styv nacke som spökare och spökar lite forfarande..
Igår var det en efterlängtad ledig dag och på kvällen var det dags för inredningsparty hemma hos oss. Hade bjudit in vänner och bekanta och jag berättade lite om produkterna och sen blev det servering och trevlig samvaro!



Alltid lika kul att träffa vänner och sitta en stund och prata. Hade bjudit en gammal arbetskompis som jag saknat och det var verkligen skoj att träffas... oh, om tiden bara fanns att oftare ses...


Det var första gången som jag ordnade inredningsparty i eget hem. En av mina gäster sa att det var så kul att se sakerna just i mitt hem, där de sitter som handen i handsken. Dvs hela mitt hem är ju inrett i lantlig stil och det är ju klart att de kommer fram på ett annat sätt hos mej där de liksom smälter in, än hos någon som har en helt annorlunda smak. Kul att höra, i alla fall.


Max hade dagsverksdag i går så han var hemma och städade och bakade med mej. Vi gjorde en god jordgubbspaj och supergöda (men söta som attan) kyssar som jag hittade på en annan blogg.


Reseptet kommer här:

KYSSAR

3 äggvitor
2 dl socker
1 tsk vaniljsocker

Vispa äggvitorna och sockret till marängsmet.
Tillsätt vaniljsockret.
Spritsa på Mariekex eller havrekex.
Ugn 150 grader 6-8 min.
Blir ca. 10-12 stycken.

Om du vill göra chokladkyssar tillsätter du 2 msk kakao i smeten och rör om.
Man kan oxå göra jordgubbskyssar. Då byter man ut vaniljsockret mot 1 dl florsocker med jordgubbssmak...

Gott gott !

Hoppas ni har en underbar helg.

Lotta

8 kommentarer:

  1. Va härligt det låter med ett inredningsparty, kanske något man skulle satsa på. Hoppas du får en skön lördag..
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Härligt med party hemma hos dig :O) och vad mycket gott du bjöd på...mums!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga inspirationsbilder, kul med ett inredningsparty! Jag har faktiskt den där nyckelknippan som du visar på bild, köpte den på Mallorca! Gott också med kakorna, mums!

    Kramizar aka

    SvaraRadera
  4. Tack Lotta för ett ljuvligt inredningsparty! Salladen var utsökt och hallonpajen likaså,för att inte tala om de underbara kyssarna på havreflarn. Tänk att du hinner med allt sådant där.Hilse fra Magdalena

    SvaraRadera
  5. Tack "Anonym" !
    Vad kul med en hälsning från dej! Roligt att du kom...hallonpajen var nog jordgubbspaj...;). Hoppas du har en bra vecka. Ring när du hör nåt...
    Såg du att jag har en utlottning där längre ner...du deltar väl i den... en kommentar är allt som behövs under utlottningsinlägget :)
    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  6. Men vad mysigt och gott.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Inrednings party låter hur trevligt som helst...!

    Ha det gått!

    SvaraRadera
  8. låter som ett party jag hade trivts på :)

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!