29 oktober 2010

Gammalt & Nytt

Åh vad skönt med fredag. Mycket att göra. Fick just sms om att mina julsaker kommit till Matkahuolto. Julsakerna som kommit till inredningspartysortimentet. Skoj med nytt. Allt som jag beställt är ju naturligtvis sådant som jag själv vill ha i mitt eget hem under julen. Bilder av dem under helgen... skall alltså hämta ut dem.


Denna fina sekretär kommer ni säket ihåg sen tidigare. Den kommer från min mormor. Hon har köpt den för sin allra första lön och jag är väldigt glad att den fått komma till mej.
Den fick flytta på sej iom omändringen. Nu står den i hallen mellan köket och vardagsrummet.


Kan lova er att den skall få bli vårt läckerhetsbord till jul, dvs den (lådorna) skall fyllas med nötter, choklad och gröna bollar och säkerligen annat smått och gott.

* * * * * * *

I morgon skall vi fira vår goda vän K:s födelsedag samtidigt som vi har lite Halloween-skoj. På söndagen har vi bjudit farmor, mannens syster och barnens kusin hit. Kusinen har ett tag nu bott i USA så det skall bli skoj att träffa henne (och de andra oxå). Samtidigt firar vi Jennys 18-årsdag med kaka och annat smaskens.
Hoppas ni alla har en fin helg, med lite spöken & sånt!
Kram, Lotta

1 kommentar:

  1. Vilken härlig sekretär Lotta! Det låt riktigt mumsigt med allt du ska fylla lådorna med :)

    Trevlig helg!

    Kram Ingela

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!