15 februari 2011

Hoppas ni alla hade en fin vändag igår. Hemma hos oss blev det vändagen till ära, våfflor med grädde och sylt. Gott var det! Det var faktiskt vår middag...eller barnens och min. Mannen ville ha nån "riktig" mat och sen till efterrätt våfflor.... ;).

Jag gillar att ha mina vänner runt mej. Nästan varje vecka blir det något slag av kaffesits med goda vänner. Gillar allt som är sött, så oftast blir det ju även något mumsigt att äta till kaffet. Hoas oss bakas det ofta muffins eller kladdkaka som görs i micron. Skall dela med mej av receptet nån dag... Dessa söta muffinsformar hämtade min kära vän och granne till mej då hon kom från Stockholm. Formarna kommer från Lagerhaus och är bara sååå fina. Tusen tack Magdalena!

Nu skall jag kika runt hos er andra, jag vet, har varit en usel bloggvän. Inga kommentarer på ett tag.. men äntligen finns det tid...

Lotta

6 kommentarer:

  1. Hej
    Vilka fina formar. Kul att du är med i min utlottning.
    kram Agneta

    SvaraRadera
  2. ...våfflor låter härligt....liksom alla söta bakverk du nämner...;)

    SvaraRadera
  3. Hej! Tassar in hos dej.. Skoj att du vill vara med om min utlottning..
    Burr va det är kallt -25 nu..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Vilka söta formar! Dom vanliga vita är ju inte särskilt intressanta...
    Satt just och funderade när jag har bakat senast... det var nog säkert i mitten av december (!) Men snart börjar kalasrumban hos oss, tre pers, puh! Då blir det nog att baka.

    Jättevackert vändagskort du gjort! Hoppas du hade en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Härliga muffinsformar! Nu blev jag ju riktigt sugen på sånt.

    SvaraRadera
  6. Hej
    ibland hinner man bara inte läsa och kommentera, jag är nog sämst på det jag.
    Fint typsnitt du har på bloggen nu! Finns det på blogger eller?

    kramisar Sabi

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!