27 februari 2011

Isvägen till Stockholm

Hemma igen efter en trevlig resa till Stockholm (trots allt)..
God mat och kul tillsammans gjorde riktigt gott åt oss alla. Vi har skrattat och haft kul under hela resan. Det ända minuset var isen! Vi hade väldigt otur med isläget . Det var totalt omöjligt att sova pga ljudet av is som krossades, så det blev två nästan sömnlösa nätter.


Båten kom ca 20 minuter försenat till Stockholm och då vi kom hem till Helsingfors var vi hela 2 timmar försenade eftersom båten inte kunde åka den vanliga rutten utan måste ta sej via estniska vatten för att sedan sent om sider från andra hållet ta sei till H:fors. Utanför H:fors var det ca 40 fartyg som väntade på att kunna röra på sej.


Det blev ändå shoppat åt både stora och små, mamma besökte naturligtvis Lagerhaus, cappuccino på stan, restaurangbesök och en annat massa kul.


Vi strosade länge i gamla stan som är så underbar. Jenny tog en massa fina bilder där. Bl a dessa två som ni ser ovan och nedan...Pappa posersar i den smala gränden... Gillar de fina metallyktorna som hänger på väggen. På lördagen (igår) fyllde lillebror 10 år och vi sjöng upp honom på båten vilket var något vi aldrig tidigare gjort. Han blev uppvaktad med paket, godis och lemonad - vilket uppskattades !


Idag var det sedan dags för kalas. Vi firade pojkarnas 10 samt 15-årsdagar. Det blev underbara cupcakes made by Jacca , som är en hejare på att baka. Det är min kompis dotter som jag hoppas blir bagare eller kock som stor... Kolla in hennes blogg så ser ni andra fina bakverk som hon gjort... Här nedan ser ni vad jag beställde av henne. Frosting med lime och mintsmak... mmm.Undrbart goda. Tack Jacca!

Tyvärr kunde storasyster Jenny inte delta i firandet , då hon var tvungen att åka till skolan tidigare än normalt , för att igen vara där två veckor. We miss U Jenny !
Nu skall jag snabbt ta mej en varm dusch och sedan krypa ner under filten för att kolla Solsidan och ta en cupcake !

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!