22 februari 2011

I mitt rätt så vita hem finns de stänk av mörka gamla trämöbler.
Gillar dem fastän jag gärna hade sett att hela inredningen gick i vitt. Men tycker om kontrasten mellan det vita och det mörkare träet.

Det som jag definitivt i n t e gillar är mitt vitrinskåp som ännu står omålat i vardagsrummet. Att äldre furu kan se så fult och orange ut . Det måste ske en snabb förändring så fort de två-meter-höga snöhögarna smälter bort och jag kan bära ut skåpet på terrassen för att måla det vitt (tror dock att de inte smälter före sommarsemestern så jag får väl som vanligt "hjälpa till " lite )..

En annan sak som jag gillar , är snören av alla de slag. Då jag besökte Billnäs köpte jag tjärdoftande snöre som jag använder titt-som-tätt! Snöret finns framme på mormors fina sekretär och alla gånger jag går förbi den, kommer det en underbar fläkt av tjärdoft... älskar det! Måste se till att det a l d r i g tar slut!


Minns ni att jag berättade om en överraskning som vi hade till barnen för sportlovet? Vi har inte ännu berättat för dem vad det är. Å andra sidan skulle jag vilja göra det eftersom det är så kul att planera i förväg tillsammans men å andra sidan skulle jag vilja överraska dem riktigt ordentligt. Men som tur är så sker det på torsdag så senast i morgon blir det avslöjat.


Barnen är friska nu. Storebror vaknade igår med öroninflammation och vi var till läkaren och visade örat och vi fick antibiotika som vi dock inte löst ut från apoteket. Det visade sej att värken inte var så hård och att han fint klarade sej med Burana... så tillvidare kör vi med det...
Nu skall vi njuta av tisdagskvällen genom att baka skink/ostfyllda croissanter , som är storasysters favoriter.

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!