5 februari 2011

Svåra beslut

Var igår en sväng till Hong Kong . Hör och häpna. Där sålde de tulpaner i de mest underbara färger. Sju tulpaner i varje bunt och man fick köpa två buntar (14 tulpaner ) för 4,90 e. Stod länge och funderade vilka jag skulle välja.


Bestämde mej för en bunt vita och en bunt ljusröda. När jag kom hem blev det lite besvärligt att bestämma sej vilken av färgerna jag skulle ge till min mamma och vilka jag skulle behålla. ;)


Stod och provade vad mitt vardagsrum behövde för färg och gav till slut de vita åt mamma. Dels för att jag har ganska v-i-t-t i rummet, dels för att hon just köpt en vit Ektorp-soffa (jee-mamma, kanske hon fått den vita kickan av mej !) och skulle dessutom få gäster på kvällen!


Nu står mina röda på vardagsrumsbordet och är så fina!
Årets första tulpaner. Me like !

Lotta

4 kommentarer:

  1. Fina de är! Visst är livet fullt av svåra beslut...;)

    SvaraRadera
  2. jag tycker det är svårt med tulpanerna i år , tycker inte dom håller måttet o slokar tidigare än dom ska - kanske bara är hos mig // kikar in här ibland o tycker du har inspirerande inlägg

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig färg! Jaa, jag brukar också få beslutsångest då jag ska välja färg på tulpaner, det finns ju så många jättefina!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  4. Det är så härligt med tulpaner då man kan skifta färger efter hand. Fast denna veckan blev det inga tulpaner här utan en vit krysantemum istället.
    Önskar dig en skön vecka..
    Kram Anneli

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!