22 mars 2011

Mårbackan mår bra - inte jag

Sitter hemma med sjuk rygg och kan inte göra riktigt någonting. Lite dator...tur att jag kan ha min lilla laptop med med vart jag än lägger mej... skönare ställning än att sitta på stol vid den bordsbundna datorn...


Lägger in gamla bilder. Jenny har kameran på skolan och har inte på länge fått fylla på fotoförrådet. Usch då. Min Mårbacka har börjat spira och väntar på att den skall få knoppar. Tog några sticklingar igår i hopp om att det skulle bli några plantor av dem , få se... Här på bilden ser ni hur den var grön och fin långt in på hösten..


Mest glad är jag ju naturligtvis över att mitt olivträd börjar få nya fina ljusa blad. Klippte den just lite för att den skulle få en fin form. Tyvärr hade det börjat komma blad på en del av de kvistar jag gärna hade klippt, så de fick bli kvar.
Tänkte jag skulle försöka baka nåt om jag bara kan stå så länge..
Njut av denna tisdag.

Invaliden Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!