30 mars 2011

Mitt lilla bord


Gillar mitt lilla runda bord, som ett bra tag fått flytta fram och tillbaka i vardagsrummet. Nu äntligen har det hittat sin plats. Har saknat ett litet bord där jag kan ställa ljus, min glaskupa, blommor o dyligt.


De vita träljusstakarna kommer från förra sommarens loppis på Åland, de i glas kommer från min farmor, den fina silverbrickan är ärvd efter min mormor och glaskupan kommer från Serafiini. Silverstakarna är även från loppis.


Den vackra madonnan fyndade jag förra våren på Lions loppis här i byn.
Dessa foton tog jag på lördagen då det var Earth Hour och vi släkte alla lampor och myste i ljusskenet i en timme...

Puss & Kram,
Lotta

1 kommentar:

  1. Är det inte underbart att se förändringen?! Ett "unket" skåp blir till en prydnad!

    Ja,a du. Grönt i kransen så här års...vet ej. Själv har jag flere granriskransar, som jag väntar på att skall torka. Sen skakar jag barren av, och hoppas det blir nya snygga kransar av skelettet!

    Önskar dig en trevlig helg!
    -Pia-

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!