4 augusti 2012

Billigt vs dyrt

Idag blev det med gubben en tur till Motonet (mindre trevligt) men även en titt inne på Fida! 
 ( Fida = Myrorna i Sverige)
Gillar att strosa runt där för oftast hittar man ju någonting man gillar. Men inte idag! 
För det första måste jag åter igen poängtera, att deras priser blivit alldeles för höga 
för att jag skall känna att jag "fyndar". De senaste åren har deras prismärkning 
stigit alldeles förskräckligt. Förstår ju att de vill förtjäna men det är dock saker 
som folk donerat dem! 



På våren hittade jag där ett vackert handvirkat sängöverkast. 
Visste att det naturligvis kostade mer än 5e men höll nog på att svimma när jag såg
 att de bad 80 e för det! Det är inte mera loppispriser tycker jag! 
Idag hittade jag en glasburk med lock som jag kunde ha tänkas köpa 
men då jag såg att de ville ha 4,50e för den, satte jag den snällt på hyllan igen. 
Jag får ju för det priset två sprillans nya glasburkar på Ikea (och detta var ingen speciell burk....)




Så till gubbens stora förvåning var jag denna gång verkligt förnuftig. 
Hittade inget annat än tre rullar kontaktplast - så nu är jag åtminstone förberedd 
då sönerna börjar släpa hem sina skolböcker som skall plastas..   :)

Skulle gärna höra var ni har för synpunkt på Fidas priser. 
Tycker ni som jag att de stigit lite för mycket ?
Tilläggas kan, att större saker (stolar, bord o dyl) ännu kan hittas ganska förmånligt 
men det är säkert för att de är så krångliga att förvara en längre tid, 
så dem vill de helst snabbt få sålda och bort ur knutarna.




Vet att endel visar upp härliga grejjer som ni hittat på Fida, 
men har ni verkligen betalat grymma summor pengar för dem?
 Kanske det här gäller bara de två Fidorna som jag besöker här i trakten?

Inget nytt att visa från dagens loppisrunda, men  jag måste visa dessa fina virkade små spetsar 
som min fina mamma överraskade mej med då hon kom hem från Åland förra helgen. 
Hon hade köpt på ett loppis. Gillar den lilla högen med såväl färdiga 
som ofärdiga spetsar samt tunna linnegarn och en sylvass virknål. 
De ligger nu i min vackra skål som jag fyndade på Åland i sommar...

Kram

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig beträffande Fidas priser. Spetsarna är jättefina och vackra till dekoration :)
    Ha en god fortsättning på helgen!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Är helt av samma åsikt gällande Fidas priser i synnerhet när det gäller kärl. Inga loppispriser utan mera kanske antikvariatpriser. Samma burkar som dom säljer begagnade kan man hitta billigare i butiken. Böcker sen igen kan man fynda billigare.
    Ha en bra fortsättning på veckoslutet!

    h. Ia

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!