20 augusti 2012

Hyllan i hallen


Visade i föregående inlägget en bild där man såg den gamla antika vägghyllan 
som kommer från mina morföräldrars sommarvilla. 
Har aldrig riktigt kommit underfund med var det är meningen att den skall hänga.
 Är det en tallrikshylla, en badrumshylla eller....?


Bilden ger inte heller någon vink; inget i köksväg men ändå finns det en kant 
som man kunde tro det satts tallrikar på . 
Trots detta tycker jag mej minnas att mormor och morfar hade den i sitt sovrum..
Only God knows. Vacker är den och färgerna har hållits så fint på den under alla dessa år.


Nu hänger den då i övre hallen. 
På de små metallkrokarna kommer det säkert snart att hängas lite smått och nätt.

Har just kommit hem från mitt livs första måndags-kräftskiva! ;)
Inga snapsar, ingen sång - men gott var det och kul.
Tack C för att du fixade allt!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!