22 augusti 2012

R som i rönnbär

Tog under helgen in lite härligt röda r ö n n b ä r
Satt dem i ett gammalt glas med hög fot dit jag hällde lite vatten
i hopp om att de skulle vara fina lite längre....


Ställde glaset under glaskupan och nu lyser det lilla arrangemanget upp hela, 
det annors ganska vita, vardagsrummet!
Vad härligt! 
Lite fukt på glaset tycks det vara för tillfället. 
Måste lufta på dem i natt...


Kom nyss hem från höstens första föräldramöte och nu
 ropar lillprinsen att han vill mysa framför televisionen... 
så nu blir det lite mys!

Skall samtidigt passa på att bläddra i nyaste numret av Kuriren
som utkom idag, där jag har med en artikel om Kräftskivor. 
Så om ni vill ha vinkar om hur man äter kräftor så skall ni läsa den...!  ;)







1 kommentar:

  1. Får inte kuriren så det vore kul att se bilderna här!! Månne det skulle hjälpa att lägga några mynt under glasklockans kant, så fukten skulle slippa ut? Om den inte stiger uppåt förstås?

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!