21 augusti 2012

The summerdays are over

Fastän solen visar sej så gott som dagligen, är det nog bara så att hösten 
är på  kommande med stormsteg.
Inget kul, nej! 
Inga sommarklänningar, inga shorts och inga t-skjortor är längre att tänka sej 
då man klär sej för dagen.


Fast jag älskar sommaren, solen och värmen, tycker jag egentligen 
att det skall bli härligt att få krypa upp i soffan, svepa in sig i en skön filt, 
tända ljus och sitta och mysa med en stor cappuccino.




Igår fanns den nya Ikea-katalogen i postlådan. 
Hittade många fina saker som jag måste åka och kika på lite närmare. 
Har en del som borde skaffas så jag har en fin orsak att någon kväll åka till det "stora varuhuset". 
På hösten känns det alltid extra härligt att förnya hemmet, tycker ni det? 
Det är liksom för att orka med hela den långa kalla vintern  
(eller så intalar jag mej själv i varje fall...;)


1 kommentar:

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!