10 augusti 2012

Jobbdags


So little time and so much to do !
Jaa, så känns det verkligen. 
Har varit ledig sedan 20 juni och på måndagen börjar då allvaret igen.
Förutom att jag inte mera kommer att ha en ledig dag i veckan. 
Det känns som om jag måste få allt gjort innan jag återvänder till jobblivet - 
för sedan har jag ju inte tid. ;)


 Som det varit nu har jag sparat mycket av mina "måste göra" till fredagarna
då jag varit ledig. Hur skall jag få saker och ting gjorda nu då?
 Jag har aldrig varit speciellt bra på att få något gjort då då de övriga är hemma..
 .
Färgerna som regerar i vårt hem




Jobbet ja! 
Jag skall bli dagistant igen, då! 
Efter fem år som kontorsråtta är det dags att bli småbarnsskötare igen. 
Sitta på golvet och leka, byta blöjor och hjälpa dem att äta... 
Vanan finns ju nog eftersom jag till utbildningen är barnskötare och har i praktiken 
hela mitt liv jobbat med barn; både som barnskötare, barträdgårdslärare och som daghemsföreståndare. Tröttnade på jobbet ett tag och ville pröva något annat ( vilket jag fått göra ) men nu är det då dags att återvända till dagis.

Men nu skall jag och männen i mitt liv njuta av helgen.
Dottern hon är ju i skolan på sommardejour men nästa helg
är hela familjen samlad igen.





3 kommentarer:

  1. ja så är det alltid ,det är i slutet av ledigheten ,man får bråttom ,då ska allt hinnas med
    Flaskan du visar i förra inlägget är en flaska som vi som jbbar på laboratorie använder oss av
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  2. Kiva kun on ilmestynyt tuo google-kääntäjä systeemi Sun blogiin. Niin ymmärränkin jotain. :) Ainakin luulen niin. Onnea uuteen työpaikkaan!!

    SvaraRadera
  3. Låter ju spännande med nytt jobb! Lycka till!
    Det där med tiden ja.. nu när jag är "ledig", hemma hela tiden så nu först hinner jag inte med någonting.. man kommer aldrig ikapp. Men antar att det blir lite bättre då barnen är lite större :-)
    Klockan är ett gammalt lock från en vedeldad vattenbehållare som jag satt ett urverk och siffror på. Och dekorerat med washitejp. Skrev också in det i texten :-)

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!