28 augusti 2012

Stående favoriter

Har vissa saker i köket som jag bara älskar. 
Några av dem är mina billiga Ikea-koppar som vi dagligen använder. 
Gillar den ljusa (obs! inte vita! ) färgen samt det, att de passar så fint i handen.  
 Har i nästan samma nyans ett part stora keramikmuggar som jag en gång hittade på Åland på Jussis keramik i II-kvalitets lådan. Kanske de väger lite olika för något annat "fel" på dem 
har jag inte hittat ;).


Mina vit-beigerutiga servetter är underbara. 
Gillar att ha dem framme även då de inte är i användning. 
De är från Comtoir de Famille
Har även en kökshanduk i samma tyg, som är stor nog att vara en bordduk och
 som passar fint på det vita matbordet.
Mina svarta handsmidda teskedar är mina ögonstenar i besticklådan. 
Den köpte jag efter många års letande på torget i Gamla stan i Stockholm.

Ikväll är det Big Brother start ! 
Om ni undrar var jag håller hus dagligen mellan 22.00 - 23.00 så kan jag berätta
 att jag sitter stadigt framför televisionen de närmaste månaderna, precis som jag gjort 
 alla de tidigare säsongerna...
I år är min fd arbetskompis dotter med i huset ... ;)
 


1 kommentar:

  1. Fina köksfavoriter.
    IKEA muggarna har jag också ;)

    Ha en bra dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!