8 december 2012

I himmelen

Vaknade jättetidigt i morse och beastämde mej för att stiga upp och göra det jag inte hunnit med de närmaste tre veckorna - fast jag så velat! Kommer ni ihåg att jag fick av min arbetskompis Maria halmstrån till en himmel? Fick den äntligen gjord.


Det var synnerligen jobbigt men till slut fick jag den att se ut som en himmel. 
Vad tycker ni? Har aldrig haft en himmel i mitt hem men nu känns det rätt så fint att ha en 
som jag dessutom gjort riktigt själv.


Tyckte det gick för långsamt och orkade inte riktigt följa instruktionerna som fanns med 
så jag tog fram min räddare i nöden...


.... limpistolen. 
Så nu vet ni det. Man kan alltså laga en himmel genom att limma stråna ihop.
 Sen kanske den inte tåls att titta på på väldigt nära håll. Men jag är nöjd!
Godkänd?

4 kommentarer:

  1. Klart godkänd,Jättefin
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  2. Den blev jätte fin ju. Vad duktig du är. Jag har prövat göra en för länge sedan med sket i det för jag tyckte det var för svårt för mej :)
    Ha en fin kväll vännen
    Kram Erica

    SvaraRadera
  3. Den blev nog bra. Jag tror att limpistolen nog skulle ha blivit mitt val också.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  4. Den är hur fin som helst. Och man har ju lite dämpad belysning under julen ;)
    Jag gick en gång en MI's kurs i halmarbete och gjorde en ganska stor himmel. Den var sååå fin och då jag packa bort den efter jul så hände något för nästa jul var den sönder...
    Så sök fram en stor hållbar låda att förvara i sen.
    Monica

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!