2 december 2012

Julkadrilj på stallet

Idag åkte jag och dottern till stallet där hon gjorde sin nyss avslutade praktik. Det var dags för juljippo med traditionell j u l k a d r i l j  och dottern hade lovat fotografera. Vi har haft i många år som tradition att se någon kadrilj då dottern alltid ridit i ett stall. I år blev det då på Ankis stall. Lite annorlunda eftersom det är ett stall med islandshästar.



Hästarna var så söta i sina julmunderingar; renhorn, bjällror och rosetter. 
Även julgubben var på plats!



I kadriljen är det aldrig hela ridskolan med utan bara några  utvalda. 
Ursprungligen är kadriljridning är en form av organiserad ridning där grupper av hästar rör sig tillsammans. Nuförtiden brukar man ordna sådana vid speciella tillfällen som jul och sommar. Då är även stallen ofta dekorerade .

Brun-svart-brun-beige-brun-brun-brun


Idag var det - 10 grader och det knep riktigt ordentligt i kinderna då vi stod och tittade. Härligt vinterväder var det dock. I kväll åker dottern till skolan igen och då vi här i Finland firar självständighetsdag på torsdag då det är ledig dag, kommer hon hem redan på onsdag!


Dessa härligt juliga söndagsbilder blir mitt bidrag till Fabriken
Önskar er alla en härlig 
1:sta advent

2 kommentarer:

  1. Kadrilridning har aldrig hört om nånting sånt, men jag måste medge att jag aldrig heller varit nån hästfantast. Alltid lär man sej nånting nytt.

    Trevlig söndags kväll!
    Kram,Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  2. Oooo,såå mysigt...
    Saknar min häst :(
    /Kram från mig som smygit in igenom snön via ~ Bloggnytt ~

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!