6 december 2012

Torsdagstema: Advent

Torsdagstemat i Fabriken är a d v e n t
På söndagen firar vi andra advent och då tänds det andra ljuset! 




Vår advenststake är gjord av den äldre sonen . 
Han gjorde den då han var på ettan eller tvåan, dvs för en lång tid sen.... 
Då var det röd och lite grön. Sedan dess har jag målat den vit och skrivit j u l på den och årligen har den varit den ända rätta advenstsstaken för oss. I år står det fyra små röda ljus i den och några slarvigt satta rutiga band. 



Mer tankar och bilder kring advent kan ni se i Fabriken idag.

2 kommentarer:

  1. Åhh vad fint! Kul med saker som barnen gjort och som man sedan satt sin egen lilla prägling på. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. åååh vad fin. Jag vill också ha!!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!