14 november 2010

Badrum del 1

Söndag igen.
Har firat farsdag. På morgonen hemma och senare hos farmor.
Det blev middag och kaffe med chokladkaka... Så gott , så gott....
Då min mamma kom hem från Kos hade hon med sej en jättefin badrumsmatta. Den passade inte in i nedre gästtoan så jag ville ha den uppe i det övre badrummet.



Mattan ser ni här nedan. Vit med blåa ornament (ni vet det typiska grekiska ).
Lättare sagt än gjort. Vår övre toa går i vitt/grönt medan den nedre är i vitt/blått.


Eftersom mattan var med blå rand och jag inte kunde ha den i nedre toan, blev jag tvungen att byta om färgerna. Dvs. nere fick det nu bli grönt/vitt och uppe blått/vitt .


Älskar våra små fönster . Är mysigt att titta ut på solnedgången eller då det snöar.
Fast badrummet är rätt så litet så finns där faktiskt två fönster. Dessutom praktiskt att ha då man vill vädra eller få fukten ut... även skönt att få svalka sej efter bastun...


Le Bain "dörren" har jag säkert visat tidigare. Den har jag plockat från en container. Är någons gamla avlagda badrumsskåpsdörr som fått nytt liv hos oss.. gillar den.


Nu är det alltså blått och vitt uppe. Ganska frächt tycker jag det blev.
Tack mamma för den fina mattan...!

Ha en underbar söndagskväll. Här skall det kollas på Kuorosota (Körslaget) och sedan Big Brother!

Lotta

1 kommentar:

  1. Hej!
    Så fint du har det! :)

    Tack för din söta hälsning hos mig, jag blev verkligen överraskad idag när jag hörde om nomineringen. fasr jag tror inte jag har en chans mot Malena.. men det är fint att komma såhär långt!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!