7 november 2010

Hon testade torrlera...

Fick av min hemliga vän i swapen Vita gåvor, bl a ett paket med torrlera ( då när det var pyssel som var ämnet ). Har inte tidigare haft tid att sitta och pyssla men i går började det klia i fingrarna. Sagt och gjort. Jag öppnade paketet och kunde konstatera att jag inte hade en blåblek aning om hur man använder torrlera. Det stod inga bruksanvisningar på paketet. Men jag började att ta små bitar och kavlade dem platta. Det hela smulade sej något och till slut var både jag och hela köket fullt med vita smulor.....
Började laga en krona och tänkte att det kunde vara kul att fixa den och ha en blomma i den...
(ursäkta bilden, tagen med webbkameran eftersom dottern lämnade Nikon på skolan).


Kronan blev lite si och så och kanterna lite ojämna men dem skall jag sandpappra/fila lite sen... om det nu håller sådan behandling... det blev det lite över och det fick bli ett "&" märke som måste behandlas det oxå...


Nu skall jag börja laga mat , idag blir det wok mat och sen skall dottern föras till bussen igen.
Hoppas ni alla har en fin start på den nya veckan. Idag, hör ni, snöade det lite här.
Man blev ju riktigt nostalgisk...man börjar längta ännu mer efter julen....

Kram, Lotta

1 kommentar:

  1. Vilka roliga saker du fixat! Jag har inte heller en aning hur man ska gå till väga med torrlera, har inte ens vetat om dess existens innan nu. Tänk vad man lär sig här i Blogger...!

    Trevlig vecka!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!