14 mars 2012

Jag - ett gardin-freak?

Idag skall ni få se min lilla "mani"? 
Är jag något av ett gardin - freak?
 Jo, jag gillar att gömma saker bakom draperin och gardiner. 
Här skall ni få se några utvalda..

Bakom den rutiga gardinen gömmer sej våra söta kaniner Betty och Ville i sina fula burar (en röd och en blå- kan det bli värre?) Bakom den randiga har jag "mitt kontor" dvs. papper och fula mappar och dyligt som definitivt inte skall synas.

Här i köket har jag tagit bort diverse skåpdörrar och har gömt kastrullerna bakom några antika linneservetter. Även i hörnet står en metallhylla som jag draperat med en likadan servett (tänk så servetterna var stora förr i tiden).

Bakom den rutiga gardinen i badrummet finns det en roskkorg samt några handdukar. På toaletten står ett gammalt vitt blombord som fått draperi i form av två servetter (vilken tur att jag fått ärva så mycket fina gamla servetter eller hur? ) som gömmer diverse tvättmedel och handdukar.

I vardagsrummet finns "min problem-vitrin" som står på ett bord med gardin. Under den står en stor korg med dynor och filtar. I tamburen försöker jag gömma ytterkläderna bakom draperiet.
Där hade ni dem. 
Är det någon annan som kan medge att den är som jag, ett gardin-freak?
Börjar sakna min dotter , speciellt hennes kamera... Idag måste jag knäppa bilder med mannens telefon... Därav kvaliteten...
Kram!

1 kommentar:

  1. Varmt välkommen till Knorkan.se ♥ Presenter och heminredning för det lantliga hemmet.

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!