24 mars 2012

Kurs - loppis - bloggträff 2012

Idag har jag varit på Plantagens planteringsskola.
 Trodde att jag typ skulle vara en av sådär 10 st men det märkte jag att jag int var, så fort jag svängde in på deras p-plats! Där var mängder med människor som var intresserade av att höra om beskäring, vårplanteringar och annat. 
Fick såklart inte sittplats utan stod, med dunrock på (suck - jo jo inte har vi ju sommar ännu här i södra finland...). Fick grymt hett där jag stod, började med att ta av mej scarfen, sedan dunrocken. Visste inte riktigt hur jag skulle stå för att inte dö när jag mitt i allat blev alldeles kallsvettig, allt snurrade runt och jag trodde att min sista stund var kommen (sista före jag svimmar..)! 
Fick gå bort för att få huvudet klart igen, gick omkring och andades djupt (folk trodde säkert jag hade astma anfall eller något). Kursen skulle ta ca 1 h men alla gamla tanter hade minst 100 frågor som den stackars killen skulle svara på och gudarna- vet- vad- för buskar och växter... Men jag hittade som tur en mullsäckshög där jag satte mej. 
Jag måste ju stanna till det bittra slutet eftersom de SKULLE GE ALLA DELTAGARNA EN GÅVA + 15% på alla inköp! Som tur var höll jag ihop och kom hem med en sekatör (gåvan), mera trädgårdskunskaper samt lite annat smått och gått. Dem visar jag i morgon.. 
Men det som jag idag visar fyndade jag på gårdagens loppis...

Brukar aldrig hitta kläder åt mej men det gjorde jag i går. En alldeles underbar tunika, så shabby som den bara kan vara... Precis i min stil. Den kommer att bli fin till sommaren med caprin och bruna (hoppas jag) ben. Och om den inte blir använd så är den såå fin att bara ha och hänga framme.

Den svarta fläcken som syns uppe vis halshålet finns inte på riktigt. Det ser ni på bilden nedanför.
Gillar den massor. 
Kommer från H&M Garden collection!

Men från en sak till en annan.

* * * * * * 
 B L O G G T R Ä F F 2012

Årets bloggträff kommer att bli lördagen den 9.6.2012.
Skriv redan nu in datumet i kalendern.
I år kommer vi att träffas i Borgå, mera info kommer senare..

Anmäl dej senast den  12.5
till

hemmahosingeborg@hotmail.com



7 kommentarer:

  1. Härlig tunika du fyndat.. Jag brukar inte hitta kläder på loppis jag heller...
    japp det skall bli skoj med bloggträff...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Ljuvlig tunika, ett riktigt kanonfynd!
    Anmäler mig bums till bloggträffen :)
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Vilken fin tunika!

    Skulle jättegärna deltagit i bloggträff fastän jag inte varit speciellt aktiv på länge, men är på resa i långtbortistan, närmare bestämt Japan.
    kramis Sabi

    SvaraRadera
  4. Fin tunika, den kommer att sitta fint till dina bruna ben ;)

    Och bloggträff i Borgå låter som en super idé :))

    Ha en bra lördagskväll
    Monica

    SvaraRadera
  5. Tur att du inte svimmade!! Jättefin tunika! Är sugen på att hänga med till Borgå....har ni några funderingar på program?

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker tunika!
    Ha det så roligt på träffen :)
    Kram Maud

    Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

    SvaraRadera
  7. Låter ju skojigt med bloggträff och skulle så gärna ha hängt med, speciellt då den är i Borgå. Men typiskt nog är jag upptagen, med bröllop!

    Men ni får ha så skojigt! :)

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!