4 mars 2012

Tvättdag med stort T

Idag då halva familjen åkte iväg till mässcentret för att gå på bl a Horse Fair, blev jag hemma med en grym flunssa. Trots det bestämde jag mej för att inte låta dagen gå till spillo.

Tycker att Ikeas Ektorp-soffor kunde ha liite lösare huva. Den är så spänd att naglarna nästan lossar och tyget  går sönder.(vilket det ju gjorde en gång - minns ni?)

Det blev en  "tvätta- soff-huvor och dynor -dag".
 Satte på först maskinen kl 11 och sista var klar kl 16. Fick två vita soffor tvättade + alla 12 st sitt och ryggdynor + att jag tvättade våra huvor till köksstolarna samtidigt... 
Puh!


Inte nog med det, sen där mitt i allt-i-hopa fick jag också för mej att jag skulle möblera om i vardagsrummet. Det gjorde jag också (där emellan snöt jag mej och drack Finrexin för att bli "frisk"...) men det slutade naturligtvis med att jag inte var nöjd och fick flytta tillbakas allt igen som det var (men  mannen märkte nog att en sladd i tv var på fel ställe  och det blev ju ett grymt hallå...).


Nu for dottern just till skolan och jag skall ta mej en varm dusch och sedan krypa ner mella lakanen och hoppas att jag känner mej bättre i morgon.

Några av er gissade alldeles rätt (eller visste) angående grejjen i förra inägget. Och nya ideér fick jag ju oxå av er...Skall dra en lott bland er under veckan...

2 kommentarer:

  1. Det där borde jag oxo göra, det blir så vitt o fint! Våren är här!

    h. Magdalena

    SvaraRadera
  2. Gjorde precis samma sak på veckoslutet ;).(svär varje gång jag skall ha löst överdragen ;) )
    Krya på dej.
    Ha en bra dag
    Kram Erica

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!