18 augusti 2013

Höstens första söndagsbild

Vilket höstväder idag. En riktig höstmorgon med solen som tittar fram lite grann men ändå lite kyligt och en härlig höstdoft i luften när man stiucker ut näsan. Jag gillar ju som ni vet inte hösten men den krispiga och friska höstdoften gillar jag. Tror minsann att det skall bli en tur i svampskogen. Förra veckan gick vi med mannen en runda men då såg vi inte en endaste en svamp - inte ens en skräpsvamp. Nu har det dock regnat lite alla dagar så kanske man skulle ha bättre lycka. Inte för att jag äter svamp men  ä l s k a r  att plocka . Min mor brukar glatt ta emot allt jag plockar.. vilken tur hon har, va?


Härligt med Fabriken som igen dragit igång. Här kommer höstens första söndagsbild. Mera söndagsbilder ser du här.

Har satt ihop en liten ekät om bloggen och blir glad ifall ni som kikar in här , tar er tiden att svara på den. Länken hottar du här nedanför eller uppe i högerspalten.
Pieni blogikysely on menossa. Olen iloinen jos vastaat siihen ennen kun jätät blogin. Linkki kyselyyn tässä tai ylhällä oikeassa reunassa


Vinnarna i Dermosil-utlottningen utses i kväll, so stay tuned !

1 kommentar:

  1. Lyllos din mamma! Vilken skatt att få nyplockad svamp sådär. Jag hade en tanke på att åka iväg med familjen igår just för att plocka svamp. Men blåsten och regnet avskräckte mig fort. Tänder hellre ljus hemma o äter svamp från affären..!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!