7 november 2013

Är stressad och vill börja julbaka

Var i butiken efter jobbet och var fem före att köpa pepparkaksdeg. Kunde hålla mig men vet inte hur länge. Min glasburk som är från Perfect Home får alltså fortsättningsvis innehålla chokladkex. Är jättesugen på julbak just nu; det skall nog snart bli den första satsen jultårtor. Skall försöka mig på änglarna som bara är såå fina. 


Hittade även goda Pepparkaks-cupcakes som jag skall försöka få dotter inspirerad av. Men inte riktigt ännu, lite närmare jul måste vi komma. På jobbet har det varit en hektisk vecka med både fotografering, Svenska dagen-fest samt i dag farsdagskaffe. Även kvällarna denna vecka har varit fyllda med program. Och stressig har jag kännt mig hela veckan - har två dagar i sträck glömt logga in mig på jobbet... det ni!
(nu vet ni vem som är i behov av ett långt jullov..)


Töiden jälkeen kävin kaupassa ja olin melkein ostamassa piparitaikinaa - niin kovasti olisin halunnut leipoa tänään. Sain itseäni otettua niskasta tällä kertaa mutta en tiedä miten kauan enää.. Pikkasen lähempää joulua pitää päästä. Lasipurkkini joka muuten myöskin tulee Perfect Homesta, saa edelleen olla ilman pipareita. Suklaakeksit saa luvan kelvata! Olen lukenut lehdistä ihanista joululeivoksista ja viimeistään pikkujouluksi tulee varmasti leivottua ekat joulutortut. Ajattelin kokeilla niitä kauniita enkeleitä! Näin myös reseptin Piparkakku-muffiinsille ja täytyy yrittää saada tytär innostumaan niistä. Mutta siitä lisää myöhemmin. Töissä ja iltaisin on ollut todella paljon ohjelmaa tällä viikolla ja olenkin stressannut joka päivä. On ollut valokuvausta, Svenska dagen-juhlat sekä tänään isänpäiväkahvit. Tiedättekö mikä on selvä stressin merkki? Juu, se että olen kaksi päivää peräkkäin unohtanut logata itseäni sisään kun aamuisin olen tullut töihin...
(nyt tiedätte siis kuka on pitkän joululoman tarpeessa..)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!