20 november 2013

Vackert men inte praktiskt

M ö b l e r a d e lite om i övre våningen och samtidigt fick mina tunikor flytta på sig. Saknar fortfarande en smal klädställning som står på golvet . I stället hänger de nu på min gamla släktklenod på små metallknaggar. Gillar att ha mina vackra tunikor på display, bara för att de är så fina inredningsdetaljer. Endel av dem använder jag ofta endel mera sällan. Då man jobbar på daghem blir det ju ofta så att de finaste och härligaste kläderna blir sällan använda pga att man inte vill klottra ner dem med mat, fingerfärg, lim eller som igår glitter. Det är de praktiska som gäller..






S i s u s t e l i n taas vaihteeksi yläkerrassa ja samalla sai tunikat siirtyä. Etsin vieläkin lattialla seisovaa, kapeata, vaatetelinettä missä nämä ihanuudet voisivat roikkua. Nyt löysivät paikkaansa vanhasta perintönaulakosta, missä ne roikkuu metallinupeissa. Tykkään siitä että kauniita tavaroita saa olla näkyvillä ja se koskee myös vaatteita. Miksi piilottaa niitä kaappiin? Jotkut näistä käytän usein, toiset en juuri ollenkaan. Kun tarhassa on töissä, joutuu miettimään vaatetustaan ja suosia käytännöllisiä vaatteita ( jos niihin ei halua ruokaa, sormiväriä, liimaa tai niin kuin eilen kimmalletta..)

                         
Denna vackra vita blus är handsydd från början till slut.
                                    Kolla in de vackra knypplade spetsarna...                                               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!