27 november 2013

De första hyacinterna

Här hemma hos oss har det börjat komma fram lite jul, lite röda små inslag här och där. Gjorde igår ett besök till Ikea där jag hamstrade ljus och några julblommor. 


Tycker om hyacinterna då de är riktigt små och i knopp ännu. Visserligen är blommans doft alldeles underbar, men jag måste tyvärr vara försiktig då mannen nyser och får snuva av den. Dessa borde vara vita, det återstår att se då blomman börjar visa sig.


Meidän kodissa on tullut esille pikkasen punaista, joulutunnelmaa luodaan jo pikavauhtia.  Kävin eilen Ikeassa ja hamstrasin kynttilöitä, joulukukkia ym. Hyasintit ovat parhaimillaan kun ovat ihan nupussa vielä. Kyllähän kukkien tuoksu on mahtava mutta joudun varoa tuoksua mieheni allergian takia. Eilen ostamani hyasintit pitäisi olla valkoisia mutta eihän ikinä voi olla varma.


Nyaste Unelmien Talo & Koti fanns i lådan idag så nu blir det en stund på soffan !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!