11 november 2013

Lingonris & skogsdoft

Älskar lingonris. Plockar det lite varje gång då jag är i skogen. Hos hittar men lingonris lite här och var. Gillar dem då de ju inte blir fula fastän de är inne. Inne har jag en vit väggampel som så gott om alltid är fylld med lingonris.  Den hänger vid en av våra soffor och jag gillar då de är nyplockade och man sitter framför teven och kan känna skogsdoften bakom ryggen.


Rakastan puolukanoksia. Poimin niitä melkein joka kerta kun käyn lähimetsässä. Tykkään somistella kotimme niillä ja niitä löytyy vähän joka paikasta. Sohvan vieressä roikkuu tämä valkoinen amppeli jonka aina täytän puolukanoksilla. On ihanaa istua telkkaria katsomassa ja samalla tuntea metsän tuoksua selän takana, varsinkin kun ovat juuripoimittuja! 


Idag är det en riktigt traditionell måndag. 
Allt känns blää och man skulle helst krypa ner under täcket. Fast snart är klockan så mycket att jag verkligen kan göra det. Mörkt är det ju redan trots att klockan är 16.37.

Kul att du kikade in...
glöm inte att lämna en kommentar.... ;)

Två år gamla lingonris...

1 kommentar:

  1. Vi är tydligen inne på samma tema båda :)
    Gillar också verkligen lingonris.
    Hoppas nu bara vädret håller så jag får till helgen dra till skogs efter mera rekvisita.

    Ha en bättre tisdag
    Monica

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!