13 november 2013

Låt kreativiteten flöda och följ ditt hjärta

Som ni kanske minns var vårt hem med i ett inredningsreportage i oktober numret av Unelmien Talo & Koti. Satt idag och bläddrade lite på nytt i genom november numret och hittade nåt jag inte tidigare direkt lagt märke till. Det är så att läsarna får "tycka till" och det var någon läsare som hade kommenterat reportaget om vårt hem.

Glaskupa: Svenskt Tenn & Home made cookie-stämpel: Lagerhaus

" Mielikuvitus lentoon... Olipa kiva nähdä että tavallisesta rivarista oli saatu niin persoonallinen ja omistajansa näköinen kuin Lotan koti lokakuun numerossa. Ihan minun makuuni. Olohuone oli kuin karkki"

 Inte behöver man alls ha ett stort och fint hus för att man skall kunna förverkliga sig själv, inte behövs det så mycket pengar eller nyinköpta möbler heller. Nej, det räcker med lite kreativitet, ork och ett hjärta som brinner för att skapa ett hem som ser ut just som en själv och ens familj. Att våga gå sina egna vägar och att veta vad man vill. I vår familj är det ju jag som vet vad jag vill och vet vem jag är - är tacksam för att de andra i familjen även trivs och låter mig pynja och fixa vårt gemensamma härliga hem!

Victoria lattemugg: Perfect Home  & Riviera Maison småskålar: loppis för 1 e/4 st

Oli kivaa huomata, Unelmien Talo & Koti-lehden marraskuun numerossa, että joku lukija oli tykästynyt meidään kotiimme. Ei aina tarvita isoa taloa, uusia huonekaluja tai paljon rahaa että saa unelmiensa kodin. Riittää että on luova, on unelmia ja uskallusta rakentaa ja sisustaa ihan omannäköinen koti. Meillähän se on minä joka häärään ja joka tiedän mitä haluan mutta olen ikuisesti kiitollinen että minulla on perhe joka ei aina ymmärrä ajatuksiani mutta antaa minun rauhassa luoda yhteisen lämpimän ja kodikkaan kodin!

PS! Fast som ni säkert förstår var reportaget gjort för länge sedan (ett år sedan ) och det ser inte ut hos oss sådär för tillfället. Själv är jag mycket självkritisk när det gäller mitt hem och de rosa dynorna som då fanns i vardagsrummet, som jag var mycket skeptisk till (kunde inte vänja mig vid dem, de hade typ "för mycket färg" ), försvann mycket fort. Att kommenteraren såg vårt vardagsrum "som en karamell" berodde säkert på dessa dynvar..tror jag...
Fråga till er läsare: Hur självkritiska är ni då det gäller inredningen av era hem?

Ses i morgon igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!