9 januari 2014

DAMEJEANNE

 Mitt senaste loppisfynd är denna lilla damejeanne som jag såg med ens när jag kom in. Den stod inne i en korg som var sönder och såg eländig ut. Den hade säkert stått i någons källare de senaste 10 åren för den var så dammig och full med sträp. Tog genast bort korgen och sedan tvättade jag den. Hade en överlopps ljusslinga som jag satte in i flaskan och den lyser så fint i vardagsrummet nu när granen åkt ut (...i förrådet alltså ;))) )


Senare är det nog meningen att den skall vara tom. Tycker att färgen på glaset är väldigt vacker då det skiftar lite i grönt. Nu önskar jag mig en likadan fast lite större att stå där brevid..

Hörrni, fredag i morgon - vad skönt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!