29 januari 2014

Loppis

Att samla på mej en massa gamla saker är som en sjukdom för mig. 
Älskar gamla saker, dess bakgrund och även det att saken ser använd och nött ut - patinan i det gamla är kanske det som lockar mig mest.  Kom just hem från en loppisrunda med dottern (kul att ha barn som gillar att gå på loppis..), hittade den här gången inget i inredningsväg. Desto mer i klädväg. Ibland kan jag inte fatta att det är sant att man för en ynka peng kan komma hem med härliga plagg som man inte någonsin skulle nämnas köpa i en dyr affär...


Att hitta på loppis sådant man alltid velat ha ger en en sådan adrenalinkick och så mycket glädje att jag mycket väl förstår att man vill ut på jakt igen. Just nu har jag faktiskt inget speciellt jag söker...därför fastnar det kläder, juh! Är loppis en sommarhobby för er eller gäller loppisar även vintertid? Vilka är era favritloppisar? Berätta gärna , skulle vara kul att höra om era bästa loppisfynd.


Nu skall jag slänga mig i soffan med nyaste Unelmien Talo & Koti som fanns i postluckan idag. Ser att det finns något kul att läsa genast i början; nämligen ett reportage av Camilla.

Kramar till er mina härliga läsare!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du gillade repotaget! :)

    SvaraRadera
  2. Det är roligt att fynda på loppis, men nu försöker lägga band på loppisådran för jag vill minska på prylarna :)
    kram Tini

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!