8 januari 2014

EN MYNDIG SON

Idag firar vi vår son som fyller 18-år ! 
Tänk vad tiden går. Minns hans babytid som om den var i går. Han gick massor över tiden och föddes som 4 kg 600gr. En 19 timmar lång förlossning som slutade med kejsarsnitt. Vid 6 månaders ålder blev han sjuk ochman hittade ett njurfel som egentligen präglade hela hans spädbarnstid.  Vi åkte ut och in på sjukhus, han blev opererad och hade en några månaders tid stoma på magen. Jag spenderade en lång tid ( månader) med honom på barnsjukhuset och mannen var hemma med dottern som då var 3 år och just skulle börja dagis. Det var en jobbig tid som jag aldrig glömmer. Efter det har han och jag varit med om många inte så trevliga undersökningar, som han nog inte minns men som definitivt satt sina spår i mig. Jag glömmer aldrig den jobbiga tiden; alla tankar, alla känslor, all ovisshet och alla tårar . Efter regelbundna undersökningar blev han friskförklarad förra året och det känns fint!

Och nu är han 18-år!


Idag firade vi lite med härlig chokladfondue med olika mumsiga frukter och marshmellows . I helgen blir det mera festande med släkt och goda vänner.



Födelsedagsbarnet själv
GRATTIS HÄRLIGA M!
VI ÄLSKAR DEJ


1 kommentar:

  1. Så jobbigt det låter men vilken tur att det blev bra till slut!

    Grattis i efterskott till gossen!

    Önskar dig en skön helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!