3 januari 2014

LOPPISRUNDA OCH MERA SVART

Vi är nyss hemkomna från en lång loppisrunda. Lång med tanke på att jag hade bägge sönerna med mig... Hittade massor med kul. Besökte bl a den nya Kierrätyskeskuksen som öppnat ganska nära oss. .
Alla var vi nöjda med vad vi släpade med oss hem. Hittade bl a en fin damejanne som jag betalade 3 e för..

Tog några foton i köket i morse, man måste passa på då man är hemma när det är ljust. Är fortfarande nöjd med vårt krit-tavel-kylskåp. Super att skriva ner små meddelanden till de andra familjemedlemmarna. Har märk att det allt som oftas om morgonen står "mamma, ge mat åt kaninerna"   ;)


För övrigt tänker jag fortsätta att  införa svart i hemmet i form av mindre möbler och sedan  som nu, med att införa små detaljer i svart. Bara jag skulle få bort lite grejjer ifrån knutarna. Under våren kommer jag att samla ihop mina överlopps saker och ordna någon form av loppis här hemma. Men mera om det senare.


Poikien kassa olitiin juuri kunnon kirppisrundilla. Harvoin ne haluaa mukaan mutta nyt kävimme useissa paikoissa, mm uudessa Kierrätyskeskuksessa joka on avannut ovensa täällä meidän lähellä. Kaikki löydettiin jotain kivaa ja kaikki on tyytyväisiä . Minä toin kotiin hienon damejannen josta maksoin huimat 3 e..

Otin aamulla kuvia keittiöstä kun kerrankin olen kotosalla valoisaan aikaan. Olen vielä niin tyytyväinen liitutaulu-jääkaappiin johon on niin kätsää kirjoittaa muille perheenjäsenille pieniä viestiä. Aamuisin siellä kylläkin näyttää olevan minulle aina viestiä "mamma, anna ruokaa kaneille "  ;).  Ajon jatkaa mustan värin tuomista kotiimme- pienillä huonekaluilla sekä mustilla yksityiskohdilla. Saispahan vain turhat tavarat pois. Ajattelin kevään aikana järjestää jonkunlaiset kirppikset täällä kotosalla.. lisää siitä myöhemmin!

*   *   *

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!