12 mars 2009

Vårlängtan


Jag väntar såå på våren. Men det kommer alla dagar snö. Usch. Vi flyttade förra våren och jag hann inte riktigt njuta av våren med alla planteringar, lökar mm som jag brukar. Men i år skall det bli njutningar. Planterade lite lökar på hösten som ju så småningom borde börja komma upp ( bra snön skulle smälta först ). Det råkade sej så fint att våra bekanta flyttade grannar med oss och mamman i huset och jag har blivit så goda vänner. Vi dricker kaffe tillsammans och funderar hur vi skall göra gården emellan våra hus fint till sommaren. På hösten klippte vi ner buskar som hade vuxit till träd. Få se nu hur de växer till sej i vår. Dessutom har vi planer på att laga en liten gemensam terass för eftermiddagskaffe och saft med barn. Det skall bli så himla kul. Hoppas vi får en varm och fin sommar i år. I morgon skall det bli pärlhyacint uppköp och Maison Belle produkter. Roligt med nytt inför weekenden. Även en hylla i köket skall få flytta för att få bli en mugghylla och i stället kommer det på väggen en griffeltavla som tidigare varit i pojkarnas rum. Hoppas ni alla har en fin dag ,

6 kommentarer:

  1. Vad härligt med såna grannar! Här är nog våren på väg.. Lökarna är på väg upp, eller dom sticker upp ca i dm =)
    Elin hälsar och tackar för grattishälsningen!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Ja, man väntar nog på våren nu! Fina Tilda-saker du hade handlat. Dom är så härliga alla papper, band och lådor som hör till Tildaserien. Tyvärr rätt dyra också!
    Kram s.

    SvaraRadera
  3. Hej!Ja visst längtar man till våren.Tittade och tänkte köpa lite vårblommor idag men vi har fortfarande så kallt så det är risk att det fryser.Det fick räcka med lite björkris och vide som Mannen plockat de får pryda trappan så länge.Ha en bra kväll.Kram!

    SvaraRadera
  4. Hejsan
    kikar bara in föra tt önska en trevlig helg
    Många kramar Sari

    SvaraRadera
  5. Hej! Så roligt att du hittat till mig. Skall ta mig en lite längre titt på din blogg, den ser jättefin ut. Visst är det väl härligt med vårens blommor. Slukar redan vårens frökataloger och längtar till trädgårdsmässan 26 mars i Stockholm. Lycka till i tävlingen! /Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Jag är helt växtbesatt just nu, förmodligen för att man längtar så efter våren.. men snön verkar inte smälta nämnvärt än...

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!