11 februari 2009

Rundvandring del I - köket

Tänkte visa lite bilder från vårat kök. Det blir detaljbilder .












Det här fotot är taget från dörren sett. Nya handtag till skåpen skall det bli. Tänk er svarta metallhandtag , snyggt va?















De här söta små trälådorna har jag fått från mitt gamla jobb när vi städade där. De var på väg i roskisen men jag han rädda dem. I dem förvaras smått och gott ;)













De här burkarna från Ikea älskar jag. För tillfället råkar de vara rätt så tomma båda två, men normalt innehåller de Weetabix samt spaghetti. De små zinkade brickorna använde jag på julen till adventsljusen.










Här i hörnet finns en vacker receptställning som jag fyndat på loppis för 3 e. De fina smörgåsunderlagen har min pojke gjort i slöjden i skolan. De är alla dagar i flitig användning. Det andra som finns i köket som han en dag efter julen kom hem med är denna:















Är den inte fin? Jag blev superglad. Även en pepparkaksform gjorde han. Också den underbar?



Ovanför fönstret i köket finns det samlat diverse gamla och mindre gamla saker. Gamla mjölkrukor och korgar. Jag tycker mycket om olika slags korgar. Köper dem fast jag inte har en aning om var de skall användas.... Gardinerna sydde jag till jul av gammelmormors gamla antika bordduk. Den var nämligen helt fel form för vårt bord...



När man från dörren sett svänger sej till höger så hittar man på väggen denna gamla vackta hylla som ursprungligen varit i mormors hem som badrumshylla. Den skulle jag gärna måla vit men eftersom det finns en vacker handmålad bild på så vågar jag ej. Nu förvaras det som ni ser fina blåa tallrikar.












Dessa småbilder är oxå från köket. Älskar Brukas vita skålar med text på, kan bara inte få nog av dem. En annan sak som jag inte klarar mej utan är Tupperwares stora fina kastrull.
Ja, det var vårt kök. Lite dålig belysning var det när bilderna togs men jag tror nog att ni får en bild. Vi trivs fint i vårt lilla mysiga kök. En aningen större kunde det vara men man kan ju inte få allt man begär.

Senare mera,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!