17 februari 2009

Rundvandring nr 2 - badrummet

God morgon på er alla!


Sitter på jobbet - Ah, här kan jag blogga. Sitter och försöker sätta in foton från vårt badrum i övre våningen.

Bilderna är inte världens bästa men...






Idag kommer det att bli lite målning ( jo, med den vita färgen ;) ) igen. Den här gången är det en fyr som skall bli vit och några tavelramar. Kanske något annat med.

Var i morse med E hos tandläkaren på granskning. När vi kom in frågade läkaren nästan genast ifall vi har kallt hemma och om våra golv är kalla ..???!!!????

Då -mitt i allt kunde jag placera tandläkaren och ett ansikte som jag de senaste dagarna sett flere gånger. Jo, det var ju vår nyinflyttade granne som var läkaren. Tänk vad konstigt.
Sade nog åt min käre man att vår nya granne ser så bekant ut men att jag inte kan placera henne... för JAG SJÄLV har ju varit hennes patient! Så nu vet vi vart vi skall vända oss om vi får tandvärk under helgen , he he he-fniss!
Oh-vad jag skulle behöva mycket pengar nu. Det finns så mycket jag skulle behöva innan jag får allt färdigt där hemma. Sisådär 2000 euro skulle passa bra. För det skulle jag få diverse saker som mina fingrar bara kliar efter.
Hoppas ni har en bra dag, mina kära vänner. Nu skall jag läsa era inlägg och
tråna efter ERA fina hem,

4 kommentarer:

  1. Hej! Det bra bilder och vad du lärt dej sätta dem tillsammans, vilket program har du för att "få till det".Lustigt det där med grannen.Och visst är det lätt att det blir mycket målat när man väl sätter igång.Själv har jag planer på att måla köksstolarna vita,men det får vänta den här veckan iallafall för jag ska ha kalas (50 år) på lördag och är rädd att jag inte hinner göra klart tills dess ser ju dumt ut att ha olika stolar.
    Kramar till dej!

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för dig i min tävling! Trelvig dag :-)

    Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Hej på dig!

    Tack för kommentaren hos mig, och kul att du vill vara me di min tävling!!

    Fniss, kul att bo granne med sin tandläkare, det skulle jag verkligen kunna behöva! Får jämt tandvärk på fredag kväll, och har sådan tandläkarskräck att jag bara kan tänka mig att gå dit när det är akut - vilket det bara blir på helgen (måste vara något psykologiskt),

    Ha de bäst!

    Kramar Kerstin

    SvaraRadera
  4. Hej, ett tag sen jag var in. Ville bara säga hej.Nu ska jag titta vidare
    Kram sari

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!