27 april 2009

Blommor till gården och terrassen

Hej!

Har hela weekenden funderat på vad för blommor som denna vår och sommar skall få förgylla min sommarsäsong! Har bläddrat i diverse reklamblad för att få inspiration. Utbudet är ju enormt, så vi får allt se vad det blir.



Åtminstone tror jag på lavendel, såg att det fanns lavendel med stam... det tycker jag att verkar fint och lite annorlunda. Sen måste jag väl skaffa de fina penseerna. Inte den färgen som blomman på bilden har. Jag älskar vitt, ljus ljus lila och eventuellt någon ljusröd.

Någen stor härlig ampel skall få hälsa välkommen vid ingången.





Sedan hör det väl till med lobelian, någon Margerite, pelargoner och i år skall jag plantera mycket bellisar på gården. Men det här är bara planerna. Visar vad det blev i själva verket, senare.

Ha det så bra,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!