21 april 2009

Fint hos Tiimari

Hej!
Hittade några fina saker på Tiimari som jag tänkte visa för er. Det är alltid så roligt att stöta på snygga grejjer i de "vanliga" affärerna. Tycker nästan att det mesta i inredningsväg som jag köper, är från någon webbshop eller så har jag hittat dem i nån inredningsaffär. Dessa produkter finns alltså att köpa på gamla vanliga Tiimari.

( För er som bor i Sverige kanske Tiimari är obekant, eller vem vet, kanske de etablerat sig där hos er oxå. När jag var under påsken i Sverige stötte jag på K-Rauta /K-järn ;) Finskt det med.... . Nå i alla fall så säljer Tiimari diverse pennor, suddgummin, papper,servetter osv. Men nu på senare dagar har de även börjat ta in ganska fina/men billigare inredningsattiraljer.)


Dessa söta vitmålade trälådor finns det olika slag av. Fint och somrigt med ormbunke bladet som detalj. Fanns visst även som bricka...


Mycket fint i svart blev jag oxå förtjust i. Speciellt de vitshabbade trälådorna. Dem kan man ju bara inte ha för många av, eller hur? Det svarta gjutjärnsfatet är alltså ett underlag för ljus eller kruka eller..... Sen fick jag syn på de svarta väggdekalerna. Visst är de snygga (där var de passar) och sist men inte minst, den fina golvljustaken i svart. Har faktiskt sökt efter en sån att ha i trappuppgången. Kanske det kunde den användas till en grönväxt eller till.....

Nu skall jag kolla på era nya skriverier. Alltid lika roligt att läsa vad ni har för er.
Hör av mej snart igen.

3 kommentarer:

  1. Fina saker. Kul att hitta saker som man gillar.:-) Kram

    SvaraRadera
  2. Tiimari fanns förrut i Uppsala och jag har t om jobbat där ett par månader för ca 15 år sedan! Det fanns mycket roligt i den butiken!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Jag var faktiskt inne här tidigare i morse redan...hihi!
    Visst finns det mycket fint på Tiimari för en billig peng! I vår närmaste affär har dom nyligen bytt lokaler och gjorde så att inredning är i en affär och pyssel i en annnan, smart!

    Visst hinner du göra mjöd ännu! Det ska ju bara stå framme 1-2 dygn och sen några dagar i kylen. Jag tycker det är jättegott men har inte gjort eget på flera år, fast det är så himla enkelt!

    Ha det bra!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!