4 april 2009

Grå lördag på alla sätt

Vaknade på morgonnatten av att Max kom och väckte mej och sa att Emil gråter. Han hade igår enligt dagistanterna verkat lite "underlig" och tystare än vanligt. Han hade dan innan hostat och mätt febern på sig själv ( 37,5 ). Men nu vaknade han alltså gråtande och orsaken var hög feber. Nästan 39 grader. Hela dagen höll den i sej och nu på kvällen var den nere i 37,5 igen. Hoppas det blir bara bättre under natten. Max var på sählyturnering och de förlorade tyvärr sina båda matcher och det betyder att de tävlar om 5-6 plats bland södra Finlands 6 bästa lag. I morgon den sista i den här elitserien som de spelat ! Fint kämpat ! Var en sväng på loppis med en kompis men hittade inge nämnvärt. Måste medge att jag blir litet "hämmad" när jag har någon med mej. Älskar att ensam strosa runt och titta på saker utan att nån hela tiden kollar vad jag tittar på, förstår ni vad jag menar?


Dessa fina stora, tunga slottsnycklar (som emil kallar dem) köpte jag på inredningsmässan. De kostade nästan ingenting. Skulle vara roligt att hitta lite mera gamla nycklar. Det skall få bli mitt nya samlingsobjekt...

Nu skall jag kolla på "Haunted houses" ( mitt och Max favvoprogram, hi hi) och äta lite choklad.
Jag har visst inte berättat att vi bytte ut vår spa-resa under påsken till en Stockholms-kryssning. Skall bli riktigt roligt. Har inte på flera år varit i Stockholm. Nu skall vi enbart gå omkring i Gamla stan och kika på små fina affärer och kanske gå och äta i nån källare....

Önskar er alla en trevlig lördagskväll,




1 kommentar:

  1. Usch, så tråkigt med alla flunssor som grasserar nu. Får hoppas att allt är friska till Påsk i alla fall! Låter mysigt med Stockholmskryssning!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!