13 november 2009

Fredag, sjuklingar och inspiration


Hej alla vänner!
Är idag hemma med tre barn. Min lediga dag :(
Mår själv snorigt och känner mej inte så värst pigg. Jenny som har haft feber sedan lördagen är idag lite bättre. Hostar fortfarande men igen feber. Emil som fick vaccinet i måndags fick stegring i går morse . Han var pigg som en mört hela gårdagen men just när vi mätte temperaturen, hade han till min stora förskräckelse 37,8.
Max hade en aning huvudvärk och hosta så han fick stanna hemma med oss andra...för säkerhets skull.
Läste för en stund sedan Sabinas inlägg för dagen, då jag stötte på en webbshop som jag tidigare sätt någon annons för. Den heter Klinta - kryddor & grönt.

Kikade in för att kolla vad de hade nu inför julen och wow - så mycket fint mitt öga såg. Inte bara på julfronten utan där fanns faktiskt massor som jag bara måste få ...*fniss* kanske julgubben kan sätta dethär bakom örat ! Titta på dessa ljus på bilden ovanför. Alltså ett set på 24 ljus. Ett ljus för varje dag ända fram till julafton. Mysigt som vad. Där behöver man minsann inte knussla på den ynka 1 cm som det annors finns på traditionella kalenderljus.. Den ynkliga måttet har ju brunnit redan medan man brer morgonens första smörgås..
Underbara danska flaggor att hänga i julgranen. Visst måste jag som finne (usch vad det låter hemskt, men finne det är jag ju) medge att jag hellre har röda danska flaggor i granen än finska blåvita flaggor... eller hur. Inte alls samma slags stämning.
Dessa söta julskyltar i metall fanns där även. Kunde vara fina att hänga upp lite häran och däran... allt för att piffa upp hemmet i jultiden.
Så hittade jag dessa superfina små kakformar till både papparkakor, dekoration och som dessutom kunde passa fint i julgranen.

Märker att jag är ganska inspirerad och taggad till jul. Väntar med iver till slutet av november när vi åker hela familjen på kryssning till Stockholm. Marknaden i Gamla stan.... det är något jag längtar till...

Hoppas ni alla har ett influenssafritt veckoslut. Jag önskar att vi vore så friska att vi i morgon kunde delta i glögg&pepparkaks "talko" på våran gård tillsammans med grannarna. Mannen och jag hade för avsikt att åka på teater tillsammans med mina arbetskompisar i kväll, men tyvärr blir det nog inget av det med tre mer eller mindre sjuka barn hemma och när man själv inte kan sitta en minut utan att snyta sej eller utan att få ett hostanfall. Harmar verkligen eftersom jag sett fram emot denna kväll. Det är sällan vi på tumis åker ut för en kväll... och så går det såhär.

Det får i stället bli mys med den sjuka familjen, glögg och kanske pepparkakor.

Kram <3

6 kommentarer:

  1. Hej hej. Åhh så tråkigt å bli sjuk, men det ger sej fort ska du se.

    Så massa fina saker du hittat, ska också titta in där i butiken, såg jätte mysigt ut.

    Ha en underbar helg me din familj med glögg och peppisar. stor Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för din hälsning hos mig. trevligt att du kikade in!
    Krya på er! Hoppas det inte är nöffet!
    ha en skön helg trots alla virusar.

    SvaraRadera
  3. Lähdetäänköhän samaan aikaan :-)

    Pikaista paranemista koko poppoolle!

    SvaraRadera
  4. Hej
    läser din blogg till och från, har haft lite dåligt med tid överhuvudtaget. Skulle gärna sätta din blogg på min favvislista om jag får?
    Tycker det är jättetrevligt när man hittar flere finlandssvenska bloggvänner.

    hälsningar Sabi

    SvaraRadera
  5. Vad trist att ni oxå ligger sjuka.. Fast här hemma är det bara jag som fortfarande är sjuk.. Mycket fina saker du hade hittat, det där ska jag allt kolla in!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej hej igen, det ska jag kolla upp, låter kul.

    Hoppas du mår bättre och är på benen snart.

    Kram Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!