24 november 2009

Jag måste bara berätta......

Hej!
Jag var bara tvungen att titta in och göra ett snabbis inlägg
för jag är såå glad.
Vet ni vad?
Jag har fått av min arbetskamrat ett fint gammalt fönster..
Kan ni fatta det??
Jag har sökt och sökt efter ett och en natt kom jag ihåg att han berättat
att då de köpte tomten där deras hus står på, så
fanns där ett gammalt hus som de rev.
Jag frågade ifall de råkade ha kvar något gammalt fönster
som de själva inte ville ha - och det hade de...
* * * *
Igår då jag kom till jobbet efter att jag varit hemma en vecka, hade han hämtat
fönstret till jobbet.
Där stod det smutsigt , färgen flagade av och det såg
nog inte så värst fint ut...
men jag såg ju potentialen i det..
Igår blev det genast tvättat och jag duchade av allt som bara gick att få bort.
Nu torkar det i bastun och i kväll skall jag se vad som skall göras. Lite kitt är borta och jag
funderar ifall man kunde sätta vanligt väggkitt bara så att glasen hålls kvar...
Bild skall det ju naturligtvis komma hit på bloggen.
I´m so happy !
Kram,
Lotta

Bilderna som jag visar er idag kommer från Maileg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!