23 november 2009

Hemma hos Ingeborg del III

Ny vecka, alla är friska och i skolan och på jobb.
Det känns riktigt skönt att igen få vara bland folk.
Igår på kvällen hade vi flickträff igen och det var lika skoj som vanligt.
Under helgen har det dessutom blivit ett besök hos farmor samt kaffe hos bästa vänner.. de hade varit på Kanarieöarna och vi kollade på massvis med bilder...
* * *
Idag fortsätter rundvandringen hos oss.
Det är dags för tamburen /farstun/hallen - ja, vad ni nu vill kalla den...



Den fina stationsklockan är köpt för många år sedan på Sateenkaaarentaa, en liten affär som även har en webbshop.. Där handlar jag allt som oftast...

En litet otydlig bild märker jag ( men det kanske är helt bra med tanke på att det är våra mängder av ytterkläder som ni nu ser... )
Den äkta mattan mår inte så bra av att vara i hallen,
men den är passligt mörk för att inte alla
sandiga och leriga fotspår skall synnas där ;)




* * * * *



Vitrinskåpet , som jag fått av min mamma, väntar på att en dag få sin egen del av vitfärgen... Vågar inte sätta igång ifall jag totalförstör det...

Trappan upp ser ut så här. Den skulle jag även vilja lasera vit men där gäller samma sak -
Vad om jag förstör den???? Det är ju inte sådär bara att slipa bort allt igen...


Under helgen har jag funderat av och an på ommöblering av sovrummen.
Det är dags att så fort jag kommit på nån bra lösning, ändra om .
Ett stort klädskåp borde svängas och jag är inte säker på att det finns laminat undr det. Det kan ju bara vara murbruk....
Så det skall alltså kollas !
Men mera om det senare.


* * * *


Börjag få riktigt julstämning. På lördag är det meningen att vi skall åka på Stockholmskryssning.
Eftersom vi åker över med Viking Line skall jag passa på att gå på julmarknaden i Gamla stan.
Visst är väl alla affärer uppe på söndagen i Stockholm??

DEN HÄR FRÅGAN VAR TILL ER SVERIGEBOR ?????
Började fundera på den saken i natt...
Det skall bli lite julshoppat och så väntar ju Emil sååå på att få sova på båten...
Vi skall hoppas att det går bra..det finns ju 4 sovplatser i hytterna och vi är ju 5 i vår familj...
Förra gången var det ok att pojkarna sov skavfötters ...


* * *

Nu börjar det bli dags för mej att åka iväg på jobb. 10 - 17.30 blir det idag.
Jag undrar hur stora högar med papper männen på jobbet har lyckats
sprida ut över skrivbordet. Som ni vet är ju män inte så prydliga av sej. I mitt fall gäller det körkortsansökningar och fotografier o dyl som bilskollärarna bara slänger på mitt bord. Efter att ha varit en vecka hemma kan det vara KAOS...

Ha det så bar alla vänner,

kram




2 kommentarer:

  1. Så fint och hemtrevligt ni har det!
    Ha en bra ny vecka!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. Hej så fint ni har och tack för att vi får följa med in:)
    Älskar din lampa i köket

    Kram sari

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!