6 november 2009

Slaskig - men ledig fredag

Hejsan!
Idag blir det bilder i kollageform från vårt hem. Har under veckan tagit en hel del bilder. Jag hade ju tid eftersom jag var hemma måndag och tisdag med Emil. Har tagit in lite kvistar och två små "vinterträd" = julgranar. Även underbar grön vacker mossa har fått komma in i år igen

Det vimlar av ljus här hemma. Det känns så avslappnande att tända ljus om kvällarna. Ljusen bland mossan är dock inte något att rekommendera. Förra året hade jag gjort vackra uppsättningar som slutade nästan i katastrof. Nu har jag en man som är som en hök när det gäller mina infall med ljus ;) ( bra förstås att nån kollar en tokig mamma) ...*fniss*


Även de urgamla jultidningarna frossas det i alla dagar. Tänk vad gamla tidningar kan vara kul att läsa om och om igen. Alltid hittar jag nya saker som jag inte "sett" tidigare. Massor med ideér som man kanske sett men som just då inte passade in i inredningen eller i hur man själv vill ha det....
Fick också för mej att själv skriva på väggen. Det första jobbet var att få ett vackert Maison ovanför halldörren. Det blev riktigt fint, om jag får själv säja det själv. Nästa projekt blir en text ovanför en stor spegel i den övre hallen...
Kommer ni ihåg att jag ordnade här hemma ett smyckeparty? Det var ILO-smycken som förevisades och här kommer bilder på några.

Pärlsmycket köpte jag med det svarta med lavastenar fick jag som tack för att jag höll partyt i mitt hem. Om ni blev intresserade av dem, kolla in www. tamarindo.fi .
Nu skall det bli loppis med mor min .


3 kommentarer:

  1. Hej,

    visst är det underbart m alla dessa ljus:)

    Jag har också bläddrat i gamla jultidningar, finns ju massvis m tips som man glömt bort.

    Din Maison text blev så fin:)

    Hoppas din mamma o du har trevligt på loppisen,,,äh såklart ni har:)

    Ha en skön helg Vännen stor Kram Sari

    http://www.lillaprovence.se

    SvaraRadera
  2. Så mysigt!! Maison-texten blev jättesnygg, det är nog bara att fortsätta på samma spår ;).
    Hoppas att det blev fynd på loppisen!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!