27 november 2009

Vad skönt med fredag

Idag är det en helt annan ton i mitt skrivande... om man jämför med i går, alltså !!
Idag njuter jag av fredagen.Morgonen började med adventsfirande i skolan.
Emil och de andra ettorna bjöd på adventsprogram som avslutades med Hosianna-sången.
Det var som alltid - väldigt stämningsfullt.


Senare kom jag hem för att fixa mitt nya (?) fönster som jag berättade tidigare
att jag fått av min snälla arbetskamrat .
Fönstret är nu bara avduschat och så tvättade jag glasen. Det fick sin plats ovanför soffan.
Inget annat är gjort med det. Tiden får visa om det skall bli mer gjort på det.
Tycker om det ruffiga och slitna i det.



Som ni ser ( i alla fall om ni klickar på bilden ) så hade fönstret
i nåt skede gått lite sönder...
men det gör absolut inget.


Var senare och möta Emil från skolan. Han är så noga med att nuförtiden gå ENSAM hem från skolan. Någon möter honom här vid hemmet för att kolla att han går fint över gatan. Efter jul tror jag nog att han kan börja gå ensam. Vilken stor dag det kommer att bli (speciellt för mej som skall sitta på jobbet och vänta på samtal av honom att han är hemma ;((( )




* * * * * *
Igår kväll hade vi Goda Viljans-mässa här i vår lilla mysiga stad.
Min chef hade varit med och organiserat det hela. Alla föreningar i staden hade sina egna stånd där de presenterade sej. Det bjöds på grillkorv, musik och sist men inte minst 10 minuters musikfyrvereri..


Jenny fotograferade verkligt fina bilder. Skall sätta dem som bildspel så att ni kan njuta av dem (om jag klarar av det).
Ikväll blir det julkortspyssel och glögg med peppisar.




Ha en skön och avslappnande fredag.


1 kommentar:

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!