17 november 2009

Maileg - så svinaktigt sött




God morgon !
Sitter hemma med förskräcklig hosta. Fick ju feber på fredagen tillsammans med hosta men febern har sgs försvunnit och nu sitter bara hostan i. Har inte sovit mycket de senaste nätterna och skall idag till farbror doktorn för att hoppeligen få hjälp... i form av hostmedicin.



Har spenderat tiden med att kolla igenom diverse webbsidor som intresserar. Just idag blev det Maileg och deras grisar. Måste faktiskt medge att det bland mina julsaker inte finns och aldrig har funnits grisar !
Månne folk i år kommer att ha mera grisar i sina juldekorationer, när svin för tillfället är så på tapeten ??? *guuuud så rolig jag är...... fast jag snart storknar av en hostattack*

Dessa ljusröda är ju dock väldigt söta, kunde skaffa någon sådan inför denna jul.



Igår blev det fotograferat här hemma lite. Det var så ljust på dagen och då jag var ensam hemma kunde jag ju inte låta bli att bara knäppa lite. Dem kanske ni ser i morgon. Har inte på länge haft fotografier från vårt hem. Det blir ju oftast blider av något man fyndat eller något man gjort.


*
Slutet av veckan skulle vara full av program men få nu se hur jag mår. I morgon har Emil brödbak med sin klass. Vi skall baka bröd till decembermånads morgonmål i skolan. Det är något av en tradition i vårt lågstadium. Alla år i december ordnar man i sin klass ett morgomål för hela familjen. Oftast fungerar det som knytkalas , men i år skall alltså barnen+föräldrar baka bröd. Morgonmålet serverasmellan 7.30 - 9.00 och hela familjen är välkommen dit. Det brukar vara väldigt stämningsfullt och skoj att träffa de andra föräldrarna.

På fredag är det planerat ett PartyLite-party hos mej, men vi får allt se hur det blir med den saken. Skulle ju nog vara i stort behov av fina ljus.....


Nu skall jag ta en kopp te till ( jo det är säkert den 5:te koppen) men det lugnar den lilla hostan och det känns sååå varmt och skönt i bröstet! I morgon kommer min mamma hem från Kanarieöarna där hon har spenderat en vecka i solsken och hetta.

Kram på er,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!